mohi
kriti dodekanisa kiklades attiki_megara ionio peloponisos makedonia_thraki thessalia nisia_voreiou_aigaiou ipiros_kai_sterea_ellada

Άννα Σφακιανάκη (anna.sfak@gmail.com )

Η Άννα Σφακιανάκη είναι Παιδαγωγός–Δρ Φωνητικής/Γλωσσολογίας με ειδίκευση στη βαρηκοΐα-κώφωση και στην αγωγή παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές της σπουδές και την μετεκπαίδευσή της στην Ειδική Αγωγή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν/μίου Κρήτης, είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία του Παν/μίου του Reading (Αγγλία) και Διδάκτορας του Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Η διδακτορική της διατριβή με θέμα «Ακουστική μελέτη της συνάρθρωσης στην ομιλία Ελλήνων ενηλίκων με φυσιολογική ακοή και με βαρηκοΐα-κώφωση» χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας (2007-2010). Από το 2004 εργάζεται ως δασκάλα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε δημοτικά σχολεία του Νομού Ηρακλείου, ενώ έχει υπηρετήσει και στο Δημοτικό Σχολείο Κωφών/Βαρηκόων Ηρακλείου. Παράλληλα είναι Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια με Υποτροφία Αριστείας της Επιτροπής Ερευνών του ΑΠΘ (2013-14), ενώ συμμετέχει και σε τρία πανεπιστημιακά προγράμματα:
  1. ΔΙΑΦΩΝΗΕΝ: φωνήνετα των Ελληνικών διαλέκτων: Φωνολογική και φωνητική ανάλυση, κατάρτιση διαλεκτικού ευρετηρίου και κοινωνική ευαισθητοποίηση για την ανάδειξη του γλωσσικού πλούτου (Πρόγραμμα «Θαλής», Παν/μιο Ιωαννίνων)
  2. Μουσείο Προφορικής Ιστορίας: ένα 'βιωματικό' ερευνητικό εργαλείο για τη διαφύλαξη και εκπαιδευτική αξιοποίηση της ιστορίας και της λαϊκής παράδοσης (Επιστημονική Μελέτη χρηματοδοτούμενη από το Ίδρυμα Λάτση, Παν/μιο Κρήτης)
  3. SpeakGreek: Ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού συστήματος βιοανατροφοδότησης για τεμαχιακά και υπερτεμαχιακά στοιχεία της Ελληνικής: Εφαρμογή στην εκμάθηση και διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας και στην κλινική παρέμβαση (Δράση «Αριστεία ΙΙ», ΑΠΘ)
Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως Λέκτορας (Π.Δ. 407/80) στον Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Παν/μίου Κρήτης, ως Λέκτορας επί συμβάσει στο Πρόγραμμα Λογοθεραπείας του Παν/μίου Leeds Metropolitan (Αγγλία), ως Ερευνήτρια στο Παν/μιο του Reading (Αγγλία) για το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα SPECO «Ένα οπτικο-ακουστικό σύστημα διδασκαλίας και εξάσκησης ευρωπαϊκών γλωσσών για παιδιά με προβλήματα ομιλίας», και ως Εργαστηριακό και Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Αγγλικής του ΑΠΘ. Έχει ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις σε διεθνή και εθνικά συνέδρια και περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εμπίπτουν κυρίως στο χώρο της πειραματικής φωνητικής με ιδιαίτερη έμφαση στην παραγωγή φυσιολογικής και παθολογικής ομιλίας και στη διδασκαλία της γλώσσας και της προφοράς με τη χρήση νέων τεχνολογιών.