mohi
kriti dodekanisa kiklades attiki_megara ionio peloponisos makedonia_thraki thessalia nisia_voreiou_aigaiou ipiros_kai_sterea_ellada

Διδακτική της γλώσσας

Διδακτική της γλώσσας – ενδεικτική βιβλιογραφία

Ελληνόγλωσση

Αναγνωστόπουλος, Β.Δ. (επιμ.). 2001. Η Γλώσσα στην Προσχολική Εκπαίδευση. Αθήνα: Καστανιώτης.

Αναγνωστοπούλου, Ι. & Λ. Μπουσούνη-Γκέσουρα. 2006. Το Λέμε Σωστά; Το Γράφουμε Σωστά; Αθήνα: Μεταίχμιο.

Αναγνώστου, Φ. 2006. Καρτέλες Πρώτης Ανάγνωσης και Ορθογραφίας. Αθήνα: Πατάκης.

Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Α. 2002. Αντίστροφο Λεξικό της Νέας Ελληνικής. Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσσαλονίκης: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών/ Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη.

Ανδρουλάκης, Γ. 2008. Οι Γλώσσες και το Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg.

Γαβριηλίδου, Ζ. 2003. Φωνητική Συνειδητοποίηση και Διόρθωση Παιδιών Προσχολικής και Πρώτης Σχολικής Ηλικίας. Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός.

Γιαννικοπούλου, Α.Α. 1998. Από την Προανάγνωση στην Ανάγνωση. Αθήνα: Καστανιώτης.

Γιαννικοπούλου, Α.Α. 2001. Η Γραπτή Γλώσσα στο Νηπιαγωγείο. Αθήνα: Καστανιώτης.

Γκενάκου, Ζ. 2002. Η Ελληνική Γλώσσα, το Παιδί και ο Λαϊκός Πολιτισμός. Θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση. Αθήνα: Πατάκης.

Γκόττε, Ρ. 2002. Γλώσσα και Παιχνίδι στο Νηπιαγωγείο. Γλωσσική Ενίσχυση Μέσα από το Παιχνίδι στο Νηπιαγωγείο. Αθήνα: Πατάκης.

Ευθυμίου, Α. 2013. Η Διδασκαλία του Λεξιλογίου στο Δημοτικό Σχολείο. Αθήνα/ Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.

Καραγιάννης, Β.Γ. 1995. Διορθωτική Αγωγή και Επανάληψη. Ασκήσεις Πρώτης Ανάγνωσης και Γραφής. Αθήνα: Πατάκης.

Κατταβενός, Μ. 1986. Η Επικοινωνιακή Προσέγγιση στη Γλωσσική Διδασκαλία.

Νεοελληνική Παιδεία 4, 74-78.

Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. 2001. Πληροφορική-Επικοινωνιακή Τεχνολογία και Γλωσσική Αγωγή: η Διεθνής Εμπειρία. Αθήνα: Πατάκης.

Κοξαράκη, Μ. Η Αποτελεσματικότητα της Διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας μέσα από Αρχαία Βυζαντινά και Λόγια Κείμενα. Αθήνα: εκδόσεις Γρηγόρη.

Μαρκαντωνάτος, Γ. 2008. Γράφε- Μίλα Ορθά Ελληνικά. Ένας Πρακτικός Οδηγός. Αθήνα: Gutenberg.

Μητακίδου, Σ. (επιμ.). 2005. Η Διδασκαλία της Γλώσσας. Εκπαίδευση Γλωσσικών Μειονοτήτων. Θεσσαλονίκη/ Αθήνα: Επίκεντρο.

Μήτσης, Ν. 1992. Η Διδασκαλία της Μητρικής Γλώσσας υπό το πρίσμα της Επικοινωνιακής Προσέγγισης. Λόγος και Πράξη 48, 40-51.

Μήτσης, Ν. 1996. Διδακτική του Γλωσσικού Μαθήματος. Από τη Γλωσσική Θεωρία στη Διδακτική Πράξη. Αθήνα: Gutenberg.

Μήτσης, Ν. 2004. Στοιχειώδεις Αρχές και Μέθοδοι της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας. Εισαγωγή στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης (ή Ξένης) Γλώσσας. Αθήνα: Gutenberg.

Μήτσης, Ν. 2004. Η Διδασκαλία της Γλώσσας υπό το Πρίσμα της Επικοινωνιακής Προσέγγισης. Εισαγωγή στη Θεωρία και τις τεχνικές του επικοινωνιακού μοντέλου. Αθήνα: Gutenberg.

Μήτσης, Ν. 2012. Το Λεξιλόγιο. Θεωρητική Προσέγγιση και Διδακτικές Εφαρμογές. Αθήνα: Gutenberg.

Μήτσης, Ν. και Δ. Καραδήμος (επιμ.). 2007. Η Διδασκαλία της Γλώσσας. Επισημάνσεις – Παρατηρήσεις – Προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg.

Μπαλάσκας, Κ. 1989. «Γλώσσα και Βασική Εκπαίδευση». Γλώσσα 19, 5-16.

Μπαμπινιώτης, Γ. 1985. «Γλωσσολογία και Διδασκαλία της Γλώσσας». Σεμινάριο 5, 21-40.

Μπαμπινιώτης, Γ. 1994. Παιδεία, Εκπαίδευση και Γλώσσα. Αθήνα: Gutenberg.

Μπαμπινιώτης, Γ. 1999. Η Γλώσσα ως Αξία. Το Παράδειγμα της Ελληνικής. Αθήνα:

Gutenberg.

Μπουλογιώργος, Α. 2003. Γλωσσική Αγωγή. Το Σωστό και το Λάθος στη Γλώσσα μας. Αθήνα: Γρηγόρης.

Παπαδόπουλος, Α.Π. 2000. Ελάτε να Παίξουμε Ορθογραφία. Αθήνα: Πατάκης.

Παπαδοπούλου-Μανταδάκη, Σ. 2008. Η Συμβολή του Dante Alighieri στη Διδακτική των Ζωντανών Γλωσσών. Μελέτη στο έργο του “Η Ευγλωττία της Μητρικής Γλώσσας”. Αθήνα: Gutenberg.

Παπαζαφείρη, Ι. 1992. Λάθη στη Χρήση της Γλώσσας μας. Τόμος Α’. Αθήνα: Σμίλη.

Παπαζαφείρη, Ι. 1997. Λάθη στη Χρήση της Γλώσσας μας. Τόμος Β’. Αθήνα: Σμίλη.

Παπαρίζος, Χ. 1990. Επικοινωνιακή Προσέγγιση. Αθήνα: Νέα Παιδεία.

Παπαρίζος, Χ. 2004. Γλωσσική Πολιτική και γλωσσική Παιδεία. Αθήνα: Gutenberg.

Τομπαΐδης, Δ. 1995. Διδασκαλία Νεοελληνικής Γλώσσας. Θεσσαλονίκη: Βάνιας.

Τομπαϊδης, Δ. 1981. «Η Γλωσσική Διδασκαλία στο Γυμνάσιο». Φιλόλογος. 398-408.

Τσολάκης, Χ. 1983. «Το Πρόβλημα της Διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας». Σεμινάριο 2, 140-5. Αθήνα.

Τριανταφυλλίδης, Μ. 1963. Άπαντα. Πρώτος Τόμος. Ερευνητικά Α’. Θεσσαλονίκη: ΙΝΣ.

Τριανταφυλλίδης, Μ. 1963. Άπαντα. Δεύτερος Τόμος. Ερευνητικά Β’. Θεσσαλονίκη: ΙΝΣ.

Τριανταφυλλίδης, Μ. 1938. Άπαντα. Τρίτος Τόμος. Νεοελληνική Γραμματική – Ιστορική Εισαγωγή. Θεσσαλονίκη: ΙΝΣ.

Τριανταφυλλίδης, Μ. 1963. Άπαντα. Τέταρτος Τόμος. Γλωσσικό Ζήτημα και Γλωσσοεκπαιδευτικά Α’. Θεσσαλονίκη: ΙΝΣ.

Τριανταφυλλίδης, Μ. 1963. Άπαντα. Πέμπτος Τόμος. Γλωσσικό Ζήτημα και Γλωσσοεκπαιδευτικά. Θεσσαλονίκη: ΙΝΣ.

Τριανταφυλλίδης, Μ. 1988. Άπαντα. Έκτος Τόμος. Δημοτικισμός και Αντίδραση. Ανατύπωση με διορθώσεις. Θεσσαλονίκη: ΙΝΣ.

Τσιτσανούση-Μαλλίδη, Ν. (επιμ.). 2012. Γλώσσα και Σύγχρονη (Πρωτο)σχολική Εκπαίδευση. Επίκαιρες Προκλήσεις και Προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg

Χαραλαμπόπουλος, Α. 1985. «Γλωσσολογία και Διδασκαλία της Μητρικής Γλώσσας». Γλώσσα 9, 38-53.

Χαραλαμπόπουλος, Α. 1988. «Διδασκαλία της Λειτουργικής Χρήσης της Γλώσσας». Γλώσσα 16, 5-28.

Χαραλαμπόπουλος, Α. 1993. Η Ρυθμιστική Αντίληψη στη Διδασκαλία της Γλώσσας και οι Συνέπειές της. Χειρόγραφο.

 

 

Ξενόγλωσση

Adger, C., C.E. Snow & D. Christian (eds.). 2002. What Teachers Need to Know About Language. Washington DC: CAL – ERIC – Delta System Co Inc.

Adger, C.T., W. Wolfram & D. Christian. 2007. Dialects in Schools and Communities. London: Lawrence Erlbaum Associates.

Bartels, N. 2005. Applied Linguistics and Language Teacher Education. New York: Springer.

Bear, D.R., M. Invernizzi, S. Templeton & F. Johnston. 2008. Words their Way. Word Study for Phonics, Vocabulary and Spelling Instruction. Pearson Education         Inc.

Birsh, J.R. 2011. Multisensory Teaching of Basic Language Skills. Baltimore: Paulh

Brooks Publisher.

Brander van den, K. 2006. Task-Based Language Education. From Theory to Practice. Cambridge: C.U.P.

Brice Heath, S. 1983. Ways with Words: Language, Life and Words in Communities and Classrooms. Cambridge: C.U.P.

Brown, D.H. 2007. Principles of Language Learning and Teaching. NY: Pearson/          Longman.

Brown, J.D. 2007. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Longman/ Pearson.

Floweredew, L. 2012. Corpora and Language Education. New York: Palgrave Macmillan.

Hadley, A.M. 2000. Teaching Language in Context. Heinle & Heinle.

Larsen-Freeman, D. & M. Anderson. 2011. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: O.U.P.

Richards, J.C. & T.S. Rodgers. 2001. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: C.U.P.

Schmitt, N. 2002. An Introduction to Applied Linguistics. Hodder Education.

Siegel, J. 2010. Second Dialect Acquisition. Cambridge: C.U.P.

Wallace, M.J. 1991. Training Foreign Language Teachers. Cambridge: C.U.P.

Wichmann, A. & S. Fligelstone. 1997. Teaching and Language Corpora. London: Routledge.

Yalden, Janice. 1987. Principles of Course Design for Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.